Helping, How to offer, Give and Receive Help

De meest fundamentele vaardigheid van een Business Consultant is weten hoe je de klant het beste kan helpen. Niet op basis van de inhoud, maar door echt door te dringen tot de kern van het probleem. Helping, van Edgar Schein is een leuk en informatief boekje op basis waarvan je je klanten snel beter kan helpen.

Leren veranderen, een handboek voor deveranderkundige

Adviseren is aanzetten tot verandering, verandering in houding, gedrag processen of gebruik van technologie. Of een advies van een Business Consultant geaccepteerd wordt is niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van het advies, maar anderzijds ook hoe de klant het advies ervaart. Caluwe geeft aan de hand van praktische voorbeelden, in combinatie met  “gemakkelijk” hokjes/kleuren denken mooie hulpmiddelen hoe je je advies het beste kan laten aansluiten bij de perceptie van de klant. 

Feilloos adviseren – een praktische gids voor adviesvaardigheden

Adviseren is makkelijker gezegd dan gedaan of in iedergeval de klant zo adviseren dat hij er ook echt wat aan heeft en dat het echt zijn probleem oplost. Peter Block legt aan de hand van praktische voorbeelden uit hoe je je als Business Consultant moet opstellen/reageren om tot het juiste resultaat te komen. Daarnaast geeft Peter een aantal praktische tips hoe je een opdracht kan scoren

Virtual BA – Update

Aanmelden Virtual BA - Update Met de Virtual BA Update blijf je op de hoogte over de nieuwste blogs, artikelen en andere tips op Virtual BA. De Nieuwsbrief verschijnt ongeveer 1x per maand en je kan het op elk moment opzeggen. Je gegevens worden alleen gebruikt voor...

Thuiswerk tips

Thuiswerk tips

Thuis werken hoe doe je dat eigenlijk?   Door Corona werken we tegenwoordig allemaal vaker thuis en is thuiswerken bijna de norm. Op de lange termijn is de verwachting dat thuiswerken onderdeel van de norm wordt. Daarom is het van belang om er voor te zorgen dat...

10 Tips voor de perfecte User Story

10 Tips voor de perfecte User Story

Als een gebruiker X wil ik zus en zo kunnen zodat ik dit en dat kan bereiken, is toch al bijna de perfecte User Story? Veel mensen denken dat een User Story alleen bestaat uit bovenstaande zinsconstructie. En dat gebruik van die zinsconstructie voldoende is om er voor...

De 5 meest voorkomende soorten automatisering

De 5 meest voorkomende soorten automatisering

Automatisering kan veel verschillende vormen aannemen, misschien is dat ook wel de reden dat er zo veel automatiseringsprojecten mislukken. Simpelweg omdat men elkaar niet begrijpt of omdat men denkt het over hetzelfde te hebben. Vaak gaat het over het automatiseren...