Virtual BA – Customer Journey

De Virtual BA – Customer Journey Impact brengt de Business-, IT- en Customer Impact in kaart aan de hand van de Customer Journey. Probeer het direct, of lees hier onder meer over de Customer Journey. Virtual BA maakt gebruik van de volgende “standaard” Customer Journey:

Customer Journey

De eerste fase van de Customer Journey begint met het informeren van de potentiële klant over uw product of dienst. Zodat de klant uw product of dienst in Overweging kan nemen. Zodra de klant genoeg informatie heeft gekregen, via mail, internet telefonisch of op andere manieren zal hij misschien uw product overwegen en meer informatie over uw product gaan zoeken. De klant bevindt zich dan in de Oriëntatie fase. In deze Oriëntatie fase is het van belang dat de klant op zoveel mogelijk manieren informatie kan vinden over uw product of dienst. Bijvoorbeeld via internet maar ook telefonisch of via een adviseur. Zodra de klant overtuigd is zal hij tot Aankoop willen overgaan. Om het de klant zo makkelijk zo makkelijk mogelijk te maken kunt u de klant verschillende kanalen aanbieden. Daarnaast is het bij de aankoop ook altijd goed om er voor te zorgen dat u alle informatie vergaart die de levering bespoedigd. Wanneer de Aankoop gereed is zal mogelijk de Levering uitgevoerd moeten worden. Zodat de klant het product of dienst in Gebruik  kan nemen. Ter ondersteuning van het product / of dienst verwacht de klant vaak wat aanvullende Services, zoals bijvoorbeeld support, maar ook dat hij zijn rekening makkelijk kan betalen en dat soort dingen. Na een verloop van tijd zal de klant uw product of dienst evalueren en bepalen of dat hij nog meer producten of diensten van u gaat afnemen of dat hij opzoek gaat naar iets anders. Deze laatste fase noemen we Evaluatie en is het eind van de Customer Journey. 

.

advertentie