Helping, How to offer, Give and Receive Help
De meest fundamentele vaardigheid van een Business Consultant is weten hoe je de klant het beste kan helpen. Niet op basis van de inhoud, maar door echt door te dringen tot de kern van het probleem. Helping, van Edgar Schein is een leuk en informatief boekje op basis waarvan je je klanten snel beter kan helpen.
Leren veranderen, een handboek voor deveranderkundige
Adviseren is aanzetten tot verandering, verandering in houding, gedrag processen of gebruik van technologie. Of een advies van een Business Consultant geaccepteerd wordt is niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van het advies, maar anderzijds ook hoe de klant het advies ervaart. Caluwe geeft aan de hand van praktische voorbeelden, in combinatie met “gemakkelijk” hokjes/kleuren denken mooie hulpmiddelen hoe je je advies het beste kan laten aansluiten bij de perceptie van de klant.
Feilloos adviseren – een praktische gids voor adviesvaardigheden
Adviseren is makkelijker gezegd dan gedaan of in iedergeval de klant zo adviseren dat hij er ook echt wat aan heeft en dat het echt zijn probleem oplost. Peter Block legt aan de hand van praktische voorbeelden uit hoe je je als Business Consultant moet opstellen/reageren om tot het juiste resultaat te komen. Daarnaast geeft Peter een aantal praktische tips hoe je een opdracht kan scoren
Op de hoogte blijven?
Schrijf je dan in voor de periodieke Virtual BA update en krijg een bericht zodra er weer een nieuw artikel is.
Omgaan met Wettelijke Requirements
u
Hoe je je Epics Episch maakt
Een Epic is een user story die niet binnen één sprint te ontwikkelen is, is een vuistregel die veel projecten hanteren om Epics te identificeren. Als je het mij vraagt ben je dan eigenlijk net te laat en mis je heel veel aspecten van een Epic waarmee je effectief je...
Type Business Analyses
3 Situaties die baat hebben bij een Business Analyse In dit artikel leg ik uit in welke situaties een Business Analyse toegevoegde waarde biedt en waarom. Digitalisering van bedrijfsprocessen Integratie van verschillende systemen Introductie nieuw product of...
10 Tips for creating perfect User Stories
Often it is believed that a perfect User Story is written like: “As a user X I want to do Y So I can achieve Z”. Some people also believe that this is all what needs to be written down for a development team to create the right results. Therefore, it is not surprising...
De 5 soorten analisten in het Digitale/IT domein
Een ruit is een vlieger maar een vlieger is geen ruit, dit zei mijn wiskunde leraar vroeger altijd. Waarmee hij bedoelde dat vormen op elkaar kunnen lijken maar dat de eigenschappen verschillend zijn. Deze filosofie is ook van toepassing op een Business Analist,...
De 5 Best gelezen artikelen op Virtual BA
Het jaar is alweer bijna ten einde, mooi moment om even stil te staan bij de best gelezen artikelen op www.virtualba.nl Scopafijth - klinkt een beetje K maar de beste manier om Digitale en Business impact te bepalen De 4 stappen van een goede Business Analyse...