Helping, How to offer, Give and Receive Help

De meest fundamentele vaardigheid van een Business Consultant is weten hoe je de klant het beste kan helpen. Niet op basis van de inhoud, maar door echt door te dringen tot de kern van het probleem. Helping, van Edgar Schein is een leuk en informatief boekje op basis waarvan je je klanten snel beter kan helpen.

Leren veranderen, een handboek voor deveranderkundige

Adviseren is aanzetten tot verandering, verandering in houding, gedrag processen of gebruik van technologie. Of een advies van een Business Consultant geaccepteerd wordt is niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van het advies, maar anderzijds ook hoe de klant het advies ervaart. Caluwe geeft aan de hand van praktische voorbeelden, in combinatie met  “gemakkelijk” hokjes/kleuren denken mooie hulpmiddelen hoe je je advies het beste kan laten aansluiten bij de perceptie van de klant. 

Feilloos adviseren – een praktische gids voor adviesvaardigheden

Adviseren is makkelijker gezegd dan gedaan of in iedergeval de klant zo adviseren dat hij er ook echt wat aan heeft en dat het echt zijn probleem oplost. Peter Block legt aan de hand van praktische voorbeelden uit hoe je je als Business Consultant moet opstellen/reageren om tot het juiste resultaat te komen. Daarnaast geeft Peter een aantal praktische tips hoe je een opdracht kan scoren

User stories vs Requirements

User stories vs Requirements

User stories dat klinkt best soft, misschien zelfs wel een beetje zweverig voor iets waarmee u uw project definieert. U heeft vast ook liever harde requirements. Toch verliezen de harde requirements het tegenwoordig van de softe user stories. En dat lijkt wel een...

Opgedroogde Backlog

Opgedroogde Backlog

De SCRUM purist zal nu zeggen als de backlog leeg is dan is het project klaar. Mission Accomplished. Iedereen mag naar huis en op naar het volgende project. In de werkelijkheid zal een backlog nooit echt leeg zijn, er zullen altijd wel "dingetjes" zijn die opgelost...

Zorgeloos op vakantie

Zorgeloos op vakantie

  U kent dat vast wel zo begin juni/juli raakt iedereen in de vakantie modus, in gedachten of in real life verdwijnen collega's naar verre oorden. Sommige doen dat net voor de schoolvakanties maar de meeste gaan er midden in.  Vaak...